دوشنبه، آذر ۱۱

اتاق چاق کننده کلابار


حپی نیز می گوید که وقتی چاق است سالم بنظر می رسد.
در بعضی از جوامع افریقایی چاق بودن نشانه از وضعیت قویی است. باوجود که بعضی از مشکلات رابطه مستقیم با چاقی دارد, در نی جیریه مردم پولدار می تواند برایی یک اتاق مصوص چاق کننده پول پرداخت کند تا وزن اضافه کند.  سرویس چشم انداز جهانی بی بی سی با دو جفت گفتگو کرده است که آنها قبل از ازدواج خود تصمیم به چنین کاری گرفته است. 


حه پی نیز آدم می گوید؛ صبح ها شما می توانید بخورید این عالی است. او بیاد می اورد زمانی را که در اتاق چاق کننده بود دز شهر کلابار نی جیریه. بعد از خوردن شما می توانید دوش بی گیرید, بعد می تواند بخوابید, خوابیدن عالی است. بعد که بیدار شدی باید بخوری, بعد می توانید بخوابید! 

حپی نیز برایی مدت شش ماه در اتاق چاق کننده بوده است, بنابر درخواست شوهرش موریس آیا آدم که بعد منجر به ازدواج آنها شد. به مرور زمان شکل او کاملا تغیر کرد و  چیزی شد که شوهرش می خواست. 

فرهنگ چاقی!
وزن معمول یک زن اهل نیجی ریه ۶۰ کیلو است, اما حپی نیز وزنش بیش از دو برابر ۶۰ کیلو است. پرنس آدم یک زن ویژه بزرگ و چاق لازم داشت. و او اضافه می کند که زن لاغر برایی او جذابیت ندارد. او می گوید که فکر نمی کنم حتی  هیچ وقت دیگه این کار را کند. 

مردم فکر می کند من پولدار نیستم.  اگر یک زن چاق نباشد و برایی چاق شدن به اتاق چاق کننده نرود واجد شرایط ازدواج نیست. بعد از اینکه حپی نیز وزنش برابر شد شوهرش وزن اورا با گری, یک نوع فرنی ساخته شده از غده گونه گیاهان و سالاد شناخه شده بومی بنام ایک پن کوکو و اوته به همان حالت نگه می دارد.

حپی نیز وزن خودرا با خوردن گری به همان حالت نگه می دارد. 
او همچنین می گوید که برنج لوبیا گوشت و ماهی به غذایی حپی نیز اضافه می کند تا اورا بزرگتر و عظیم تر سازد. تا قد و قامت حپی نیز شکل بماند که او می خواهد. پرنس و زنش به قبیله اریک تعلق دارد و هیچ دلیل برایی تغیر نیست. 

حپی نیز می گوید که وقتی چاق است سالم بنظر می رسد. مردم به تو احترام می کند, مردم به تو افتخار می کند و تورا عزت می کند. هرجا که برویی مردم می گوید که شوهرت خوب به تو رسیده است. وقتی به دهات برویی مردم به تو نگاه می کند چون تو سالمی. 

باوجود که امراض قلبی دیابت و دیگر امراض قلبی با اضافه وزن ارتباط دارد, حپی نیز می گوید که او هیچ مشکل ندارد بنابر نتیجه که بدست اورده است.  شوهرش می گوید که همه اینها در مورد فرهنگ است. فرهنگ در محدوده ما به یک زن اجازه می دهد که به اتاق چاق کننده برود. اما فرهنگ در اروپا و اسیا یا امریکا چنین اجازه را نمی دهد.

« برگردان شده از سایت سزویس جهانی بی بی سی »