یکشنبه، دی ۸

بدون عنوان!


{ ۱ } اشرف غنی احمدزی؛ فاشیست راسیست پشتونیست کوچیسم نیکتایی پوش چپن پوش لنگی پوش درانتخابات دوره قبل خیلی تلاش کرد که هزاره ها را در کنار خود داشته باشد ولی موفق نشد. گرچند یک چند عراده روشنفکر هزاره به هوایی سخنگو بودن در کنار ایشان ایستاده بودند. و از این فاشیست راسیست پشتونیست کوچیسم حمایت می کردند. اما این بار.......!
این فاشیست راسیست پشتونیست کوچیسم نیکتایی پوش لونگی پوش چپن پوش حزب وحدت خلیلی را با تمام دم و دستگاهش ؛ حزب که مدعی راهرو و پیرو خط مزاری است را با یک چوکی معاونت دومی و عزیز رویش را؛ یک عراده از مدعیان روشنفکری هزاره را با یک مقدمه خیلی کوتاه بر کتاب ناچیز از مقاومت غرب کابل (بگذار نفس بکشم) خرید است. حالا معلوم نیست که اسلم جوادی و جواد سلطانی دو عراده دیگر از مدعیان روشنفکری هزاره را به چه و چند خریده است!؟

{ ۲ } سرور جوادی در یکی از سخنرانی هایی خود که در سالگرد فاجعه افشار ایراد شده بود می فرماید که در انتخابات دوره قبل اشرف غنی احمدزی به سراغ هزاره ها می اید و از یک جریان حزبی پیرو خط بابه مزاری می خواهد که از او در انتخابات پیش رو حمایت کند. اما این جریان حزبی حمایتش را منوط به عذرخواهی از مردم هزاره می کند. عذرخواهی از ظلم و استبداد که توسط عبدالرحمان خان؛ راسیست فاشیست پشتونیست لونگی پوش چپن پوش بر مردم هزاره صورت گرفته است.

سرور جوادی ادامه می دهد و می گوید که اشرف غنی احمدزی از این جریان سه روز مهلت می خواهد و بعد از سه روز به درخواست این جریان حزبی جواب رد می دهد و می گوید که من این کار را کرده نمی توانم. اگر چنین کاری را کنم محبوبیت خودرا و موقعیت خودرا در بین قوم خود (پشتون) از دست می دهم.

{ ۳ } اشرف غنی احمدزی؛ در کتاب "افغانستان در قرن بیستم، آغاز قرن جدید، صفحه 21" می فرماید؛ مردم هزاره در افغانستان نه تنها مطلقآ منکوب شدن؛ بلکه بعنوان برده و غلام فروخته شدند. خیلی جالب است مگر نه؟ این راسیست فاشیست پشتونیست نیکتایی پوش چپن پوش لنگی پوش از بلندگویی سخن پراگنی برتانیا چنین می گوید ولی دوست ندارد که محبوبیت و موقعیت خود را برایی مردم هزاره از دست بدهد.

{ ۴ } در انتخابات دوره قبل کسی نظر اشرف غنی احمدزی را پیرامون کوچی گری و جنایت آنها در بهسود و ناهور جویا می شود. ایشان می فرماید؛ به باور من هریک از شهروندان افغان (اوغان) حق دارد که در هرکجایی از افغانستان (اوغانستان) زندگی کند. بله؛ از نظر جناب ایشان کوچی این حق را دارد که در بهسود و یا ناهور خون بریزد و در آنجا بزور تفنگ و راکت زندگی کند.

{ ۵ } آهایی!
آهایی؛ جریان هایی حزبی قومگرای عدالت خواه بابه پرست چوکی پرست! آهایی عراده هایی روشنفکر همه چیز فهم قلم زن. تضمین وجود دارد که در حکومت این فاشیست راسیست پشتونیست نیکتایی پوش چپن پوش لنگی پوش در بهسود؛ ناهور؛ ویا هم دشت برچی خونی هزاره ریخته نشود؟ ایا تضمین وجود دارد که در حکومت ایشان سهم مردم هزاره در وزارت خانه ها و سفارت خانه ها و دیگر ادارات دولتی از ۱٪ به ۲۵٪ افزایش یابد؟ ایا تضمین استاد شدن هزاره در دانشگاه دولتی وجود دارد؟ ایا تضمین رآی اعتماد برایی یک وزیر هزاره وجود دارد؟ و هزاران تا ایا و سوال دیگر..... چه کسی حاظر است  به مردم پاسخ گوید؟؟؟؟؟!

قضاوت گله ای؛ گوسفندی اهالی فیسبوک!

قضاوت گله ای گوسفندی؛ اهالی فیسبوک!
....   ....   ....   ....   ....   ....
همایی بد بخت؛ بیچاره یک افسر پلیس را در خیابان با چپاک زده است و کسی از این حادثه فیلم گرفته و در فیسبوک انرا برایی عموم نشر کرده است و اهالی فیسبوک هم مثل گله گوسفند به مقام قضاوت نشسته است و برایی خودشان بریده اند و دوخته اند.

کسی گفته: چهره منفورسال 2013 و میزبان ملا عمرخانم وکیل هُما سلطانی ) در جغرافیای بنام افغانستان" حتی خدا هم که باشی ظالم و مستبد می شوی واقعاً نمیدانم که چه سری درتنِ این خاک نهفته است. شاهد مثالش از بگروند عملی امرا و شاهان و دولت مردان سیصد ساله افغانستان گرفته تا به امروز در این خاک هرکسی که یک سر گردن از دیگران بالا تر قرار گرفت باید ظلم کند و خود را خدای دیگران بپندارد. نمونه جدیدش برخورد شرم آور خانم هما سلطانی " وکیل و قانون گذار مملکت ما" است پلیس که از جان و ناموس این خاک دفاع میکند چگونه زیر شلاق دست های قرار می گیرد که از خون این مردم مظلوم پر گوشت و چاق و کلفت شده است ... ولو پلیس هرکار که کرده باشد کسی حق ندارد در وسط خیابان چنین لد وکوب کند. آن هم توسط یک قانون گذار که واقعاً شرم آور است .. تخت خواب والی غزنی از مواد انفجاری ساخته شده و گهگاهی برای طالبان دستور هم میدهد که بالای مردم غریب راکت فیر کند.. عجب مملکت داریم بخدا .. از کی شکایت کنیم و از چه بگوییم؟ هرکسی که دستش به قدرت رسید چهره نفرت انگیزش را به ملت مظلوم نشان میدهد.

دیگری گفته: در افغانستان دیوانه که بودی مردم برایت رای می دهند تا نماینده شان در پارلمان باشی، چون نبوغ زیادی هم این دیوانه ها دارند، هم در کمیسیون حقوق بشر برو و بیا دارند، و هم ادعا می کنند ملاعمر در خانهء شان مهمان است و آمادگی برای مذاکره دارد! اینها مثلاً قانونگذاران مملکت هستند. در تلویزیونها چقدر با آب و تاب خود و مردم را رنگ می کنند در دنیای واقعی، رفتارشان چنین بدوی است که می بینید. در حالیکه به آسانی می توانند خطای پلیس را با شکایت به مقامات بالاتر پیگیری کنند، یا حتی وزیر را مورد سوال قرار دهند، اما چون مثلاً از جامعه مدنی هستند، خودشان باید یک شکم طرف مقابل را لت و کوب کنند، و دشنا خر و گاو هم بدهند تا انشاءالله کارها رتق و فتق شود. فکر کنم این خانم برای مهمانی رفتن به نزد ملا عمر در کویته، به سفارت پاکستان رفته به لت و کوب پلیس می پردازد!

دیگری گفته: هما سلطانی زمانی مدعی شده بود که ملاعمرآخوند در خانه ایشان به سر میبرد،به نظر ام خیلی مسخره رسید، امروز که سیلی کاری عسکر بیچاره را توسط وکیل سلطانی از تلویزیون 1 دیدم باور کردم که راست میگفته بیشک اش است ولا. مگریک تذکر برای دوستان غزنی ام دارم و آن اینکه؛ در دور بعد رای دهی، رای خود را از روی شناخت دهید نه از روی کسی دیگر نشود باز با آبِ روی تان بازی کند!

دیگری گفته: خانم هما سلطانی" می توانست که عمل توهین آمیز پلیس خاطی را از مجرای قانونی دنبال کند نه اینگونه خودش را ریشخند و بی آبرو وبی عزت بسازد و نه به ذات قانون بخندد. از قدیم گفته اند عقل که نبود جان در عذاب است .. از روز که این خانم ادعا کرد که میزبان ملاعمر بوده هفتاد پشتم لرزید ..

دیگری گفته: هما سلطانی میگه دانته میده میکنم فامیدی؛ من دووولت تعین می کنم. من تو دهن این دوولت میزنم!

دیگری گفته: هما سلطانی باید قانونا پاسخگو باشد که به چه دلیل دست روی یک افسر بالا کرده است. افسری که در این هوای سرد، برای حفاظت از من و خانم سلطانی و ازین مردم شب و روز را در سرک می گذراند. از طرف دیگر، این کشور دادگاه دارد. پلیس دارد. خانم سلطانی می توانیست شکایت کند، گرچند اداره پلیس و پلیس آغشته به فساد است اما راهش این نیست. خشونت خشونت است. کار غیر قانونی کار غیر قانونی است. نمیشه توجیه کرد. چه آن را یک وکیل انجام دهد یا یک فرد عادی.
اینکه زنان مورد خشونت قرار میگیرند و یک تعداد این عمل خانم هما سلطانی را توجیه می کنند. درست نیست. خشونت را نباید ترویج کنیم. باید هر رفتار غیر قانونی را به قانون واگذار کنیم، از طریق قانون جزا بدهیم و اصلاح کنیم. اینجا فرق خانم سلطانی نماینده مردم در پارلمان با یک مافیا، با یک فرد نا آگاه از قانون و با یک زورگو و اوباش در چیست؟ نمیتوان در انجام عمل خشونت یکی را محکوم و یکی را تشویق کنیم.
وقتی یک خانم مورد خشونت قرار میگیرد، همه داد و فریاد راه می اندازیم. اعتراض می کنیم و امروز، وقتی هما سلطانی دست به چنین کار می زند، به دلیل زن بودنش نمیتوانیم کف بزنیم و تشویق کنیم که به به، عجب شجاعتی داری.... متاسفانه کم کم به این باور می رسیم که خود قانون گذاران باوری به قانون ندارند. و این داستان همچنان ادامه دارد....!

نکته: هیچ کدام از این قاضیان فیسبوکی نمی داند که دلیل این عمل خانم بد بخت؛ همایی سلطانی چه است!