سه‌شنبه، آذر ۱۲

مایکروسافت در حال کار برویی سینه بند هایی است که می تواند حالت آدم را اندازه گیری کند.

محققین مایکروسافت سینه بند را طراحی کرده است که می تواند میزان استرس را اندازه گیری نماید. نمونه اولیه این نوع سینه
دو سنسور داخل این سینه بند جاسازی شده است
بند شامل سنسور است که قابل جدا شدن است و این سنسور فعالیت قلب و پوست را مانیتور می کند و می تواند میزان و علامت استرس را تهیه کند. 

هدف از این کار این بود که با فناوری هایی پوشیدنی از استرس جلوگیری کنند که با پرخوری رابطه دارد. اطلاعات به حالت در امده است که قابل پوشیدن است و توسط یک برنامه تلفن هایی هوشمند احساس خوردن را زمان که اتفاق می افتد برجسته می کند. 

یک تیم از تجسم و تعامل گروه تحقیقاتی مایکروسافت نوار قلب را در سینه بند تعبیه کرده است که به کمک سنسور می تواند به عنوان یک ژیرسکوپ و شتاب سنج عمل کند.  محققین می گوید که استفاده از سینه بند عالی بود بخاطیر که سینه بند به ما چنین اجازه را می دهد تا الکترو دایگرم [electrocardiogram] جایی جازی کنیم که نزدیک به قلب باشد. 

تلاش برایی برایی ساخت یک چنین زیرپوش برایی مردان بی فایده است, بخاطرکه سنسور دور از قلب قرار می گیرد. این فناوری به مدت شش ساعت طی یک دوره چهار روزه برایی زنان آزمایش شده است. استا روزوی محقق ارشد طراحی مایکروسافت می گوید؛ پوشیدن نمونه اولیه این محصول برایی شرکت کننده ها خیلی خسته کننده بود. چون بعد از هرسه یا چهار ساعت باید شارچ می شد. 

شوک الیکتریکی
فناوری هایی پوشیدنی که برایی مانیتور کردن از وضعیت صحت قابل استفاده است؛ درحال افزایش است. ماه گذشته شاهد تولید سینه بند بودیم که به تویتر متصل بود؛ هرزمان مطلبی در تویتر منتشر می شد به زنان یاد آوری می کرد و انان را تشویق می کرد تا خودشان سینه هایی شان را چک کند. 

سال گذشته اختراع به ایالت متحده امریکا تعلق گرفت که با یک دستگاه پوشیدنی کار می کرد و می توانست تحرک پستان را تحلیل کند و نشانه هایی سرطان پستان را ردیابی کند. در ضمن بخاطر شرایط جدی تجاوز در هند, سه دانشجو رشته مهندسی سینه بند را توسعه دادند که حامل یک سنسور و جریان الیکترونیکی بود. این سینه بند زمانی فعال می شد که کسی سعی بر دستمالی  زنی مورد نظر کند.