دوشنبه، فروردین ۲۵

آنچه هوس می کنید؛ تصور کنید

برای نوزدهمین دوسالانه سیدنی؛ دیبوره کیلی "Deborah Kelly " مچموعه را تحت عنوان " آنپچه هوس می کنید؛ تصور کنید" متشکل از نوزده پرتره زندگی در نگارخانه نیوسوت ویلز به نمایش گذاشته است. این مجموعه از جلسات هفتگی تحت عنوان " هیچ انسان در مرام ما غیرقانونی نیست " تولید و توسعه یافته است.
Deborah Kellyهنرمند استرالیایی یک مجموعه متشکل از نوزده پرتره زندگی را تحت عنوان " آنپچه هوس می کنید؛ تصور کنید" در نگارخانه نیوسوت ولز به نمایش گذاشته است.  این مجموعه از جلسات و کارگاه های آموزشی تحت عنوان هیچ انسان در مرام ما غیرقانونی نیست آغاز شده و از طریق جلسه هفته ای آموزش و یادگیری و همکاری فشرده تسهیل وتوسعه یافته است. 
مرکز همکاری بصورت برهنه از کسانی که می خواسته اند در این پروژه نقش داشته باشند عکس گرفته است.  هدف شرکت کنند گان از به نمایش گذاشتن تصاویر معاصر خود، در صدد انتقال شخصیت و دیدگاه و منافع خود از طریق ارتباطات آنلاین و یا هم ارتباطات شخصی هستند. 


شرکت کنندگان ابتدا از طریق یک آگهی عمومی دعوت شده اند تا بعنوان نقش محوری در این پروژه ظاهر شوند. تا روی آنها مطالعه و تحقیق صورت گیرد. و کارهای لازم انجام شود. و درنهایت تصاویر هنری معاصر آنها اهدا شده است تا بعنوان کتاب مرجع مورد استفاده قرار گیرد.  پرتره با یک همکاری وسیع و پرقدرت انسانی و مهارت همگانی و با دانش تاریخی مهم عصر ما پردازش شده و به اجرا گذاشته شده است.

این پروژه طراحی شده است تا نهاد  مولد، پر جنب و جوش و نامشخص نفوذ پذیر را ارائه کند؛  این فرایند برای رفع ابهام از محیط خلاق هنر و به منظور معرفی دمکراسی هنرجمعی ارائه شده است. ابهام در حق تالیف و تبادل؛ مهارت، اعتماد، داستان، و دانش بین شرکت کنند گان و شخصیت تجمعی باز در این پروژه بخودی خود می تواند مثال از موسسه هنری ایده آل و ویژ گی های پایه همچون سنگ و ماسه باشد. 

برای بخش بهتر از سه دهه گذشته؛ کیلی آثار چند رسانه ای غیر منتظره از بدن نیرومند بصورت طنز آمیز تحریک آمیز؛ برتری طلب و چالشی خلق کرده است. اغلباٌ با انگیزه های سیاسی آثار هنری خود را از تبعیض و تعصبات نژادی، جنسی، و مذهبی که امروزه در جوامع ما به صورت برجسته وجود دارد الهام گرفته است. آثار هنری کیلی می تواند به دو بخش تقسیم شود: عمومی و خصوصی. بسیاری از کارهای اودر بخش عمومی رخ داده است. مثلاٌ در طراحی و نقاشی پرده برای تابلوهای تبلیغات و ایستگاه های اتوبوس و کارت پستال و بدن انسان. 

"از خدا برحذر باشید" به سفارش موزیم معاصر هنری سیدنی استرالیا در سال 2005 ارائه شده و بعد در دوسالانه سنگاپور در سال 2008 به نمایش گذاشته شد. کیلی پروزه را تحت عنوان (a spoonerism on the warning ‘Beware of the Dog’)   را ارایه کرد.  این کار شامل یک فیلم 30 ثانیه ای می شد که ایستگاه قطار مرکز تجارت سیدنی را که با دستور العمل از هنرمند با برچسپ برای عموم در پشت به پاپ را به نمایش می گذاشت. مردم که گرفتار قانون گذاران مقدس؛ یا هم همان برادران خدا و یا هم مردان پر ریش هستند.

کیلی این اواخر بازدیدکنندگان را تشویق می کند که در کارهای او شرکت کند. بعنوان مثال از  Tank Man Tango مخزن مرد تانگو 2009 یادبود تعاملی و زودگذر به مناسبت بیستمین سالگرد قتل عام میدان " تیان آن من" در پکن نام برد. با الهام از مرد مخزن؛ مرد تنها قبل از اینکه مخزن حرکت کند و از میدان قتل عام خارج شود ایستاده است. مخزن مرد تانگودر حالت رقص طراحی شده است و به چهار زبان مختلف در یوتیوب پخش شده است. رقص مرد تانگو در بیستمین سالگرد قتل عام در بیش از بیست شهر استرالیا و شهر های دنیا شامل می شود از جمله بریستول، لایپزیک، شهر مکزیک، فیلادلفیا، اوکلند، آتن و بروکسل به نمایش گذاشته شده است. کیلی سند را به شرکت کنند گان خود اعطا می کند که کار هنری را به شکل مشخص و انفرادی تفسیر می کند؛ و با اضافه شدن گروه جدید معنی جدید را تعریف می کند. 

در سال 2001 در گرماگرم اختلاف دولت جان هوارد با پناهجویان، کیلی گروه را متشکل از هنرمندان و فعالان رسانه ای بنام boat-people.org بوجود آورد. این گروه بدنبال پاسخ خلاقانه و هدفمند به دولت و مرز های رژیم بود. این گروپ در زمان کمپاین انتخاباتی در سال 2001 یک قایق چوبی بادبانی در اوپراحوص سیدنی بوجود آوردند. از آن زمان تا بحال به فعالیت هنری در موضوعات نژادی، ملیتی،  تاریخ و مرز پرداخته است. 

در سال های اخیر کیلی روی بدن های منحصر به فرد در قالب کلاژ کار کرده است که تمرکز خاص روی زنانگی دارد. برای مجموعه ‘Tender Cuts’ 2010 "کاهش مناقصه " و ‘Awfully Beastly’ 2011 "بدجوش وحشی" تصاویر ترکیبی از آخرین و بالاترین مد و فشن زنان با اجسام قطعه قطعه شده جانوران و گیاهان خلق کرده است. در نگاه طنزآمیز او تصاویر بلامنازع و محبوب زنان با ترکیب از پر، صدف و اشکالات از قبیل کیف دستی چرمی سرب رنگ روشن و خز دیده می شود.

نمایش از کارهای منحصر به فرد و قابل توجه کیلی شامل؛ "معجزات" نگارخانه کاینهام میلبورن 2013، "هیولای بیشتر بسازید" فضای هنر سیدنی 2011، "دیبوره کیلی" مرکز هنرهای معاصر هنرهای استرالیای جنوبی آدلاید 2009، "بلیبورد بزرگ پوچ" مرکز عکاسی استرالیا سیدنی 2009. کارهای کیلی شامل چندین نمایش گروهی در استرالیا و بین المللی می باشد که دومین دوسالانه سنگاپور2008 و پنجاهمین دوسالانه وینیز در سال 2003 می باشد.


‘Tender Cuts’ (2010)
‘Tender Cuts’ (2010)
with Tank Man Tango
with Tank Man Tango
Deborah Kelly
Deborah Kelly
Deborah Kelly
Deborah Kelly

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر