یکشنبه، اسفند ۲۰

معبد بروبودور؛ جهنمِ رویی زمین!

بروبودور معبد بودائيان در جزیره جاوا تنگه اندونزی است که در قرن نهم میلادی ساخته شده است. در این معبد سبک معماری هندی به چشم می خورد و مدتها در زیر خاکستر آتش فشان پنهان مانده بوده تا اینکه در سال 1814 توسط سر توماس استمفورد رافلز حاكم انگليسي جاوه كشف شد. در این معبد 504 مجسمه بودا وجود دارد و یکی از میراث هایی سازمان بین المللی یونیسکو است. همچنین یکی از جاذبه هایی گردشگری اندونزی به شمار می رود.

امروز رفته بودم بروبودر و سوختم! از اول می دانستم که برایی گردشگران خارجی بلیت هایی مخصوص دارد و قیمت آن نسبت به بلیت که برایی خود مردم اندونزی است گران است. ابتدا دوستم را فرستادم تا بلیت تهیه کند. دوستم بلیط گرفت و رفتیم تا داخل شویم ولی ازم پرسید اهل کجا هستی؟ گفتم اهل جوگجاکارتا هستم! گفت کارت شناسایی؟؟؟! خلاصه اینکه راهم نداد و مجبور شدم بلیط مخصوص گردشگران بین المللی تهیه کنم. گرا میدانستم که چنین می شود اصلاً نمی رفتم!

داخل رفتم و از این معبد دیدن کردم. روزانه هزاران گردشگر از خود اندونزی و سرتاسر جهان به این مکان می اید و از این معبد دیدن می کند. الحق که یکی از بهترین جاهایی دیدنی اندونزی است و زیبا است. تمام این معبد از سنگ ساخته است و بی نهایت قشنگ ساخته اند. تعجب من در اینجا است که چطوری ساخته اند آنهم در قرن نهم میلادی. خلاصه این که ارزش دیدن داشت حتی با بلیت مخصوص!

این معبد در بالای تپه واقع شده است و این مکان دید بسیار وسیع دارد. در اینجا هوا بسیار گرم است ، درحدی که تمام بدن من سوخته است. نمی دانم دلیل اصلی گرما هوا چه است، اما مردم این محل و کسانی که در مورد این معبد آگاهی دارند می گویند اینجا باران اصن نمی بارد. یعنی اینکه در مدت شش ماه فصل باران اندونزی بروبودور اصلاً باران نمی بارد. من که باور نمی توام ولی مردم چنین می گوید.


همه عکس ها توسط خودم گرفته شده است، بجز عکس آخری که توسط یک گردشگری اندونزیایی گرفته شده است. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر